Szwajcaria Kaszubska
Balonem nad krainą lasów i jezior

Za oczywiste uznałem, że w trakcie lotu i po zatrzymaniu się balonu nie będę wychylać się na zewnątrz gondoli ani z niej wyskakiwać, bo nie jestem samobójcą. Ale jak mógłbym w trakcie lotu do niej wskakiwać, nie bardzo wiedziałem. Podpisałem jednak i to.
Podoba Ci się ten tekst? Powiedz o tym innym na Facebooku
Sprawdź nasz Instagram
fot: Cezary Rudziński
Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
Ledwo nadążałem z fotografowaniem co piękniejszych widoków. W tafli jezior odbijał się lecący przed nami balon. Na ich powierzchni dostrzegaliśmy z góry dosyć rzadkie jachty, żaglówki, łodzie i kajaki. Maleńkie punkciki na coraz bardziej granatowych taflach.
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
  • Szwajcaria Kaszubska. Balonem nad krainą lasów i jezior
Uwaga! Materiał został zamieszczony w naszym portalu już ponad rok temu.
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!

Umawiamy się telefonicznie na parkingu przy jednym z zajazdów w okolicach Kościerzyny. Po chwili przyjeżdżają dwa samochody z przyczepami wiozącymi zrolowane balony oraz ich kosze ? gondole. Ruszamy za nimi mikrobusem w poszukiwaniu dogodnego miejsca do startu.

Kierownik naszego lotu jadący pierwszym samochodem, uważnie szuka jakiejś łączki lub nieużytku, z którego można dzisiaj wystartować. Zatrzymuje się, wypuszcza baloniki pokazujące kierunek i siłę wiatru. Najbardziej odpowiednim miejsce okazuje się łączka na łagodnym stoku wzgórza porośniętego lasem. To dobry punkt, gdyż zapewnia ochronę przed wiatrem w momencie przygotowań do lotu, zwłaszcza zaś napełniania balonów. W rozładowywaniu balonów i gondoli ? wiklinowych koszy o odpowiednio wzmocnionych dnach, aby unieść po kilkaset kilogramów łącznej wagi urządzenia nagrzewającego powietrze i pasażerów, uczestniczymy obok pilotów i pomocnika technicznego, wszyscy.

Na mapie, z ziemi, z powietrza

Szwajcaria Kaszubska, spory fragment Pomorza stanowiący Kaszubski Park Krajobrazowy, robi już wrażenie, gdy ogląda się ją na mapie. W oczy rzucają się przede wszystkim jeziora o niezwykłych kształtach. Długie i wąskie rynnowe. Między nimi większe i mniejsze jak gdyby postrzępione, niektóre oddzielone od siebie tylko wąskimi przesmykami. To kraina polodowcowa, w której woda wypełniła szczeliny w ziemi, niekiedy głębokie na kilkadziesiąt metrów. Na pozostałym obszarze mapy dominują dwa kolory, tak na oko w równych proporcjach. Jasnozielony oznacza lasy, piaskowy wzgórza morenowe i tereny uprawne. Z poziomu ziemi jest to teren malowniczo pofałdowany, pełen zieleni, z wyłaniającymi się niemal co chwila większymi czy mniejszymi taflami wody.  Pełnię piękna tej ziemi docenić można jednak oglądając ją także z góry. Z gondoli balonu lecącego niezbyt wysoko. Od widoków można dostać zawrotów głowy.

Oświadczam, że nie jestem w ciąży…

Udział w locie balonem wymaga spełnienia szeregu wymogów. Każdy z przyszłych aeronautów musi wypełnić i podpisać stosowne oświadczenie. Potwierdzić, że zapoznał się z zawartymi w nim wymogami bezpieczeństwa, a stan zdrowia pozwala mu na odbycie lotu. W szczególności, że nie:  nurkował 24 godziny przed lotem; jest pod wpływem lub po spożyciu alkoholu, narkotyków lub środków psychotropowych ? odurzających. Jeżeli więc ktoś ?dla kurażu? coś wypił lub łyknął, musi pozostać na ziemi. W oświadczeniu tym potwierdzam również, że  nie: jestem w ciąży, cierpię na epilepsję, jestem w trakcie kontuzji ortopedycznych, neurologicznych lub po poważnych operacjach w tych dziedzinach; jestem w trakcie lub po przebytych dolegliwościach kardiologicznych uniemożliwiających normalny lot statkiem powietrznym do800 m nad ziemią. A jeżeli jestem chory, to posiadam niezbędny zapas leków i w razie potrzeby będę gotowy do ich użycia. 

Czytaj dalej - strony: 1 2 3
Dodano: 8 września 2012; Aktualizacja 13 września 2012;
 
Dodaj komentarz
(Dozwolone typy plików: jpg, gif, png, maksymalny waga pliku: 4MB.)
(wymagany, niepublikowany)

Pisz razem z nami

Dlaczego otwarty? Bo jego pisanie nigdy się nie kończy... Bo może go pisać każdy, także Ty...

przyślij swój tekst i zdjęcia
Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!
Zamknij