Sölden
Narciarska architektura Giggijochbahn

Giggijochbahn to kolejka gondolowa ze 134. wagonikami mieszczącymi po10 osób każdy. Jej zdolność przewozowa wynosi 4500 osób na godzinę. To światowy rekord. Otwarcie 26 listopada.
Podoba Ci się ten tekst? Powiedz o tym innym na Facebooku
lub na Google+
fot: Ötztal Tourismus
Sölden. Narciarska architektura Giggijochbahn
Całość ma być nowoczesna, wygodna i niezwykle atrakcyjna pod względem architektonicznym.
  • Sölden. Narciarska architektura Giggijochbahn
  • Sölden. Narciarska architektura Giggijochbahn
  • Sölden. Narciarska architektura Giggijochbahn
  • Sölden. Narciarska architektura Giggijochbahn
Uwaga! Materiał został zamieszczony w naszym portalu już ponad rok temu.
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!

Ciekawą nowością tegorocznego sezonu zimowego (2016/17) w Sölden jest nowa kolejka linową o niecodziennej architekturze i rekordowej przepustowości. Zostanie otwarta 26 listopada.

Giggijochbahn to kolejka gondolowa ze 134. wagonikami mieszczącymi po10 osób każdy. Jej zdolność przewozowa wynosi 4500 osób na godzinę. Wagoniki pokonują trasę o długości 2650 m i 920 m różnicy poziomów w niecałe 9 minut.

Dolna stacja (1362 m n.p.m.) jest smukłą 13-metrową wieżą z halą kasową na parterze. Nad nią znajduje się wejście do kolejki, do której dostęp z poziomu parkingu umożliwiają dwa ciągi ruchomych schodów i dwie windy. Do kolejki można się również dostać przez parking wielopoziomowy i bezpośrednio ze stoku. Wyższe piętro, wysunięte poza pionową linię budynku, schowane jest za opaską z perforowanej folii z panoramą Alp Ötztalskich.

Budynek górnej stacji (2283 m) to powleczona folią stalowa konstrukcja, która mieści peron kolejki, przy którym kabiny stoją ciasno, jedna przy drugiej, w jednej linii, gdy przyjmują lub wypuszczają pasażerów. Powyżej jest stacja postojowa gondolek, ale również sklep sportowy i przechowalnia sprzętu narciarskiego.

Całość ma być więc nowoczesna, wygodna i niezwykle atrakcyjna pod względem architektonicznym. Stacje kolejki są ogrzewane w sposób ekologiczny. Dolna czerpie ciepło z wody termalnej, na górze zamontowano system odzyskiwania ciepła z powietrza. Autorem projektu jest architekt Johann Obermoser.

Warto wiedzieć

* Nowa kolejka będzie już trzecią na Giggijoch. Jej poprzedniczka została uruchomiona w 1998 roku, pierwsza, 4-osobowa w 1977 r.
* Zdemontowane wagoniki starej Giggijochbahn pojadą do Hochoetz. Zastąpią tam dotychczasowe urządzenia kolejki Ochsengartenbahn.

Dodano: 16 października 2016; Aktualizacja 28 października 2016;

Zajrzyj na te strony:

soelden(66)

 

Komentarze: brak

Dodaj komentarz
(Dozwolone typy plików: jpg, gif, png, maksymalny waga pliku: 4MB.)
(wymagany, niepublikowany)
Zobacz, gdzie to jest

Napiszmy razem przewodnik

Dlaczego otwarty? Bo jego pisanie nigdy się nie kończy... Bo może go pisać każdy, także Ty...

przyślij swój tekst i zdjęcia

Jak Wam się podoba?

Co Ci się podoba w Otwartym Przewodniku? Co denerwuje, drażni, przeszkadza? Jakie elementy rozwinąć, by było jeszcze ciekawiej?

Czekamy na Twoją opinię...
Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!

Ta strona używa cookies. Można zmienić ich ustawienia w przeglądarce. Dowiedz się więcej o naszej Polityce Cookies

..

Zamknij

Zamknij