Karlskrona
Za sterami ścigacza

Chlubą Marinmuseum jest ponad 80 oryginalnych, drewnianych modeli okrętów – większość z XVIII w., tj. okresu świetności Karlskrony i jej stoczni wojennej, a także modeli maszyn i urządzeń stoczniowych.
Podoba Ci się ten tekst? Powiedz o tym innym na Facebooku
Sprawdź nasz Instagram
fot: Cezary Rudziński
Karlskrona. Za sterami ścigacza
Największe zainteresowanie zwiedzających wzbudza jednak symulator kierowania ścigaczem rakietowym, na którym szkolą się słuchacze szkoły oficerskiej szwedzkiej marynarki wojennej.
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
  • Karlskrona. Za sterami ścigacza
Uwaga! Materiał został zamieszczony w naszym portalu już ponad rok temu.
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!

Marinmuseum ? Muzeum Marynarki Wojennej na wyspie Stumholmen w Karlskronie ? zbudowano dosłownie na wodzie. Z zejściem do biegnącego po dnie morskim tunelu, z którego przez specjalne szyby można obejrzeć fragmenty zatopionego w tym miejscu okrętu Göta Lejon, a także zapoznać się ze współczesnymi technikami badań podwodnych. 

Przed tym muzeum stoi pierwsza szwedzka łódź podwodna ?Sajen? zwodowana w 1904 roku i używana do 1922 roku. Przy muzealnym nabrzeżu zacumowane są natomiast: zrekonstruowany statek pocztowy z 1692 roku, trałowiec Bremön z 1940 roku oraz trójmasztowiec Jarrmas o powierzchni żagli 1002 m. kw. ? ostatni żaglowiec zbudowany w stoczni karlskrońskiej w 1900 roku i używany jako statek szkoleniowy szwedzkiej marynarki wojennej do 1946 roku.

Wewnątrz tego muzeum, w kilkunastu salach, znajdują się dziesiątki godnych uwagi eksponatów i wiele ekspozycji. Jego chlubą jest ponad 80 oryginalnych, drewnianych modeli okrętów ? większość z XVIII w., tj. okresu świetności Karlskrony i jej stoczni wojennej, a także modeli maszyn i urządzeń stoczniowych. Znajdują się tu także ekspozycja poświęcona historii  XVIII-wiecznego szkutnictwa oraz kolekcja galionów ? drewnianych figur dziobowych okrętów, które brały udział w bitwach morskich z Rosją w latach 1788-90. W większości są to dzieła rzeźbiarza Johana Törnströma.

Największe zainteresowanie zwiedzających wzbudza jednak symulator kierowania ścigaczem rakietowym, na którym szkolą się słuchacze szkoły oficerskiej szwedzkiej marynarki wojennej. Daje on pełne ? wizualne, ruchowe i dźwiękowe złudzenie prowadzenia okrętu wojennego w warunkach bojowych.

Dodano: 27 kwietnia 2011; Aktualizacja 19 lutego 2012;

Zajrzyj na te strony:

Dodaj komentarz
(Dozwolone typy plików: jpg, gif, png, maksymalny waga pliku: 4MB.)
(wymagany, niepublikowany)
Doceniają nas!

 

Stowarzyszenie Dziennikarzy Podróżników Globtroter wyróżniło Otwarty Przewodnik Krajoznawczy nagrodą
za najciekawsze publikacje turystyczne w 2019 r.

Cieszymy się!

 

Pisz razem z nami

Dlaczego otwarty? Bo jego pisanie nigdy się nie kończy... Bo może go pisać każdy, także Ty...

przyślij swój tekst i zdjęcia
Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!
Zamknij