Montreux
Pociągiem z logo GoldenPass

Pociągi z logo GoldenPass dodają podróży uroku i komfortu. Piękne pociągi i piękne krajobrazy. Rozległe pastwiska z pasącymi się krowami, czarne sosny, białe kościoły, rwące strumienie, jeziora, tunele, mosty, samotne szczyty, przełęcze i wodospady...
fot: Halina Puławska
Montreux. Pociągiem z logo GoldenPass
Tabor pociągów jest własnością poszczególnych kompanii kolejowych. Jak przystało na nazwę, pomalowany jest w kolorach starego złota i błękitu nieba.
To już 10 lat! Materiał został zamieszczony w naszym portalu ponad dekadę temu.
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!

Na stacji Montreux znajduje się GoldenPass Service, w którego ofercie kolejowych atrakcji znajdują się Train du Chocolat, Rochers de Naye, Les Pleiades i oczywiście? GoldenPass Line.

Tak nazwany został szlak kolejowy łączący Montreux z Lucerną, trasą wiodącą przez Château d?Oex, Gstaad, Zweisimmen, Spiez, Interlaken, Meiringen, Brünig. Szlak podzielony jest na trzy odcinki:
Montreux ? Zweisimmen, o długości 62,42 km, na którym po torze o rozstawie szyn 1000 mm jeżdżą pociągi kompanii Chemin de fer Montreux ? Oberland Bernois (MOB), podąża przez 11 mostów o łącznej długości 952 m, wtacza się w 18 tuneli, których długość łączna wynosi 4935 m. Podróż trwa około dwu godzin.
Zweisimmen ? Interlaken Ost to odcinek o długości 50,07 km normalnotorowy 1435 mm, obsługiwany jest przez kolej Bern ? Lötschberg ? Simplon Bahn (BLS), a pociąg przejeżdża 711 m po 9 mostach i 1897 m w tunelach, Podróż trwa około 50 minut.
Interlaken Ost ? Lucerna o rozstawie szyn 1000 mm należy do spółki Die Zentralbahn (ZB). Ma długość 73,80 km, a łączy ją pięć krótkich mostów (578 m) i 13 tuneli o łącznej długości 3409 m. Jest to  jedyny odcinek linii, na którym  zastosowana jest na czterech odcinkach o długości 9,3 km szyna zębata typu Riggenbach. Podróż trwa dwie godziny.

Po trasie jeżdżą pociągi oznaczone logo GoldenPass, jak również zwykłe pociągi pasażerskie. Na odcinku Montreux ? Zweisimmen  MOB uruchamia dwa rodzaje ?złotych? pociągów: GoldenPass Classic, złożony z lokomotywy i wagonów w stylu retro oraz GoldenPass Panoramic. To pociąg niezwykły o składzie typu push-pull, zestawiony z sześciu wagonów i lokomotywy, przy czym lokomotywa znajduje się w środku składu. Wagony czołowe z obu stron składu są wagonami sterowymi, a maszynista ma swoją kabinę ponad przedziałem pasażerskim. Wielkie panoramiczne okna obejmują również część dachu wagonów. BLS i ZB uruchamiają na swoich odcinkach szlaku tylko składy panoramiczne.

Tabor pociągów  jest własnością poszczególnych kompanii kolejowych. Jak przystało na nazwę, pomalowany jest w kolorach starego złota i błękitu nieba (nawet książeczkowy ?Travel Guide? ma złotą okładkę). Składy pociągów z logo GoldenPass dodają podróży uroku i komfortu. Piękne pociągi i piękne krajobrazy. Rozległe pastwiska z rozsianymi szałasami i pasącymi się krowami, czarne sosny, białe (najczęściej) kościoły z kopułą wyciągniętą w szpic, rwące strumienie, jeziora (na trasie jest ich sześć), tunele, mosty, samotne szczyty, przełęcze i wodospady.

Trasa wiodąca ze Szwajcarskiej Riwiery nad Jeziorem Genewskim przez  masyw Alp Berneńskich po Szwajcarię Środkową ma długość 186,30 km (dokładnie ? po szwajcarsku). Krajobraz zmienia się jak w fotoplastykonie, w każdej chwili można wysiąść i wsiąść do pociągu nadjeżdżającego z przeciwka. Można powrócić do poprzedniej widokówki.

Warto wiedzieć 

Na przejazd pociągami GoldenPass nie jest konieczna rezerwacja
(konieczna jest dla grup)

Poczytaj więcej o okolicy:

Dodaj komentarz
(Dozwolone typy plików: jpg, gif, png, maksymalny waga pliku: 4MB.)
(wymagany, niepublikowany)
Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!
Zamknij