Harz
Kolejką na słynny szczyt Brocken
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!
Atrakcja nie warta swej ceny
My wsiedliśmy właśnie w Drei Annen Hohne. Kilka starych wagonów ciągnie sapiący parowóz. Najlepsza miejscówka jest na ?buforach?. Kolejka ta jest szeroko reklamowana. Uważam jednak, że nie jest warta tej ceny. Bilet tam i z powrotem kosztuje 32 euro (!!!), a jakiekolwiek widoki ukazują się dopiero tuż przed szczytem. Resztę trasy pociąg pokonuje w lesie i nawet zakręty są mało widoczne. Żadna to atrakcja. Na Brocken można dojść bardzo łatwymi szlakami turystycznymi.
Pociągiem na sam szczyt
Po drodze mijamy kolejną stację ?mijankową? Schierke. Tu również można wsiąść i wysiąść. Ostatni odcinek jest najciekawszy. Ciuchcia okrąża szczyt, aby wjechać niemal na jego spłaszczenie. Chowające się we mgłach budowle robią wrażenie. Kolejka została wybudowana w latach 1898-99. Pierwszy pociąg wjechał na szczyt 27 marca 1899 roku. Rok później Brocken odwiedziło pięćdziesiąt tysięcy turystów. Dziś tylu turystów odwiedza górę w ciągu jednego dnia, w szczycie sezonu. W celu ochrony przyrody utworzono w Górach Harz dwa parki narodowe. W 1990 roku, na terenie Saksonii-Anhalt powstał Park Narodowy Wysoki Harz. Cztery lata później w Dolnej Saksonii powstał Park Narodowy Harz.
Warto wiedzieć?
Szlaki w górach Harz są bardzo dobrze oznakowane, ale nie znając choćby podstaw języka niemieckiego nic nie zrozumiemy. Jedyną informacją, która ułatwi planowanie przejścia są podane odległości w kilometrach. Niestety tego typu oznakowania nie ma na mapach. Nie znajdziemy też na terenie Harzu przewodnika w jakimkolwiek języku słowiańskim!
Poczytaj więcej o okolicy:
Zajrzyj na te strony:
- co znajdziemy na szczycie Brockenu – w naszym portalu
- film autorki
Nie warta ceny? a kogo obchodzą jakieś widoki? Ważne, że są wagony i parowóz,a nie spalinowóz.
Nie rozumiem? Mnie bardzo obchodzą widoki!