Zermatt
Narty z najwyższej półki

Karnet od nowego sezonu nie ma ustalonej ceny. Za sześciodniowy skipass oscyluje ona wokół 400 CHF, ale ostatecznie zależeć będzie ona od stopnia obłożenia tras w danym momencie oraz terminu, w jakim narciarz kupuje skipass.
fot: Jarosław Kałucki
Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
  • Zermatt. Narty z najwyższej półki
Uwaga! Materiał został zamieszczony w naszym portalu już ponad rok temu.
A świat się zmienia… Niektóre informacje praktyczne mogą okazać się nieaktualne!

Masyw Gornergrat-Stockhorn-Rothorn byłby znacznie ciekawszy pod względem czysto narciarskim od Trockener Steg-Klein Matterhorn, gdyby nie to, że ten ostatni połączony jest z włoską Cervinią. A tam, po południowej stronie 80 kilometrów skąpanych w słońcu tras i wszystkie widać jak na dłoni. Wkrótce i z włoskiej strony na Klein Matterhorn będzie docierać nowa kolej gondolowa.

Podczas uroczystego otwarcia zapowiedziano bowiem, że to dopiero początek, niebawem ruszy jej budowa a kolejnym etapem będzie połączenie regionu Zermatt-Cervinia-Valtournenche z Monterosa Ski Resort. Ogólna długość nartostrad powiększy się wówczas z 360 obecnie do 540 km.

Dlaczego Täsch?

Jeszcze w trakcie narciarskiego szaleństwa w Zermatt warto zwiedzić położony najwyżej w Europie Pałac Lodowy pod Klein Matterhorn, w którym można nawet zanocować. Polscy narciarze wybierają inne rozwiązanie i wyruszając zwykle na narty samochodem, najczęściej – według statystyk Travelplanet.pl – kupują noclegi w Täsch, oddalonym od Zermatt o kilkanaście minut jazdy pociągiem. Przejazd jest w cenie karnetu, a ten od nowego sezonu nie ma ustalonej ceny. Za sześciodniowy skipass oscyluje ona wokół 400 CHF, ale ostatecznie zależy od stopnia obłożenia tras w danym momencie oraz terminu, w jakim narciarz kupuje skipass. Generalna zasada – im szybciej, tym taniej. I najlepiej nie w kasie, lecz w sieci.

Skąd taka popularność Täsch? To nie tylko kwestia ceny, ale i logistyki. Tak czy owak bowiem jadąc na narty pod Matterhorn, auto trzeba zostawić właśnie w tej miejscowości. W Zermatt bowiem, tak jak w wielu szwajcarskich kurortach, nie wolno poruszać się samochodami. Tu kursują wyłącznie skibusy, pociągi, elektryczne taksówki, przypominające nasze meleksy, sanie i jeden powóz, który dowozi gości ze stacji kolejowej do hoteli.

Après ski

W tym ekskluzywnym kurorcie, wielokrotnie wybieranym w prestiżowych rankingach na najlepszą stację narciarską świata, można zagrać w golfa pod dachem lub wspinać się po ściankach, są korty tenisowe i do squasha, są baseny (jeden nawet z morską wodą) kręgielnia i boisko do curlingu, czyli puszczania po lodzie specjalnych kamieni z rączką jak od żelazka.

Restauracji jest w miasteczku ponad 100 a barów blisko 50, więc gdyby nie renoma najlepszej stacji narciarskiej na świecie, kurort w żadnej mierze nie wyżyłyby z goszczenia 5500 mieszkańców Zermatt.

Czytaj dalej - strony: 1 2

Poczytaj więcej o okolicy:

 
Dodaj komentarz
(Dozwolone typy plików: jpg, gif, png, maksymalny waga pliku: 4MB.)
(wymagany, niepublikowany)
Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!
Zamknij