Po południowej stronie Tatr na tereny narciarskie miasta Vysoké Tatry obsługa wpuszcza jedynie tych, którzy mają paszport covidowy. Do kolejki gondolowej nie ma szans wejść bez maseczki FFP2 a tych, którzy lekceważą obowiązek obsługa anuluje skipass.
Ścieżka w koronach drzew jest jednocześnie ścieżką dydaktyczną. Na kolejnych stacjach poświęconych lokalnej przyrodzie po słowacku, po polsku i po angielsku, znajdujemy wiele ciekawostek...
Ogólne wrażenie… Bardzo dobre. Tłoku nie było, stoki przygotowane, nawet toalety, choć na razie w brzydkich niebieskich kontenerach, to ciepłe. To, czego zbrakło, to widoki - przez dwa dni chmury rozstąpiły się tylko na jedna maleńką chwilkę.
To właśnie do Jasnej jeździ się przede wszystkim z dziećmi. O ile przeciętnie w rezerwacjach narciarskich w całym sezonie odsetek dzieci to ok. 10 proc. to w Jasnej wynosi on aż 14 proc.
Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) po długich 32 latach przydzieliła organizację pucharu świata w narciarstwie alpejskim ośrodkowi Jasna w Niskich Tatrach. Na stokach Chopoka odbędą się zawody w slalomie gigancie (05.03.) i slalomie (06.03.) kobiet.
Nowością ostatnich sezonów jest fresh track – możliwość jazdy z instruktorem na świeżo przygotowanych stokach, jeszcze zanim porysują je inni narciarze. Propozycją na wieczór natomiast kolacja, na którą dojeżdża się specjalnym pasażerskim ratrakiem.
W sumie w Szczyrbskim Jeziorze jest już prawie 10 kilometrów tras zjazdowych; najdłuższy ciągły zjazd ma ponad dwa i pół kilometra. Lubię tu być. To bardzo sympatyczny ośrodek, którego dolna stacja położona jest najwyżej na Słowacji.
Najwięcej narciarzy oczywiście korzysta z tras na Pasiekach (Paseky). Czynny jest tu wyciąg krzesełkowy (4-osobowa kanapa), dwa orczyki i wyciąg dziecięcy. W dół prowadzą świetnie przygotowane trasy czerwone.
Od kiedy na początku lutego spadł śnieg w Dolinie Vrátna, panują tu świetne warunki narciarskie. Kolejka gondolowa na Chleb cieszy się dużym powodzeniem. W ładną pogodę wybierają się wszyscy...
Kanapa jest podgrzewana, zdobią ją niebieskie osłony przeciwwiatrowe. Z przepustowością wynoszącą – docelowo – 2400 osób na godzinę usprawni na pewno transport narciarzy.