Ostatnio dodane artykuły z kategorii: drogi i mosty
Autorka: Katarzyna Pąk

Największą atrakcją regionu jest most na rzece Tara. Ta imponująca konstrukcja o długości 366 m i pięciu przęsłach wznosi się na wysokość 168-172 m nad dnem kanionu.

Autorka: Anna Ochremiak

Przeprawa promowa istniała tu prawdopodobnie od początku XIII w. Dziś funkcjonuje tu jedyne stałe – kolejowe, drogowe, rowerowe i piesze – połączenie największej niemieckiej wyspy ze stałym lądem.

To most wieloprzęsłowy o długości 2,4 km, szerokości 21 m i wysokości 55 m. Wytrzymuje podmuchy wiatru o prędkości 180 km na godzinę. Pod nim została otwarta droga wodna dla dużych statków wycieczkowych w kierunku miasta Neum.

Об‘єкт має протяжність у 125 метрів і незважаючи на те, що йому вже більше 70 років він придатний до використання і досі функціонує, з‘єднуючи Малопольське воєводство зі Словаччиною та Угорщиною.

Autorka: Zuzanna Grabska

Droga, na której znalazł się Zakręt Śmierci  nosi obecnie nr 358. Jest elementem wielkiego, nie zrealizowanego jednak w całości projektu drogowego Trzeciej Rzeszy, jakim była Droga Sudecka.  

Autorka: Anna Ochremiak

Zdumiewa on swą potężną i niespotykaną konstrukcją. Ma nieco ponad 20 lat, ale stał się już nowoczesnym symbolem miasta, obecny jest w folderach i na pocztówkach. Łączy wyspę Uznam ze stałym lądem.

Autorka: Zuzanna Grabska

Gdy zbudowano most do podłowickich Maurzyc przyjeżdżały delegacje i z Niemiec, i z Francji, i z Anglii. Dla realizacji tego projektu opracowano też pierwsze w świecie przepisy spawania elektrycznego konstrukcji stalowych.

W 70 rocznicę forsowania Wisły jak co roku planowano obchody, może bardziej uroczyste bo i rocznica okrągła. Ale już w czerwcu przyjechała komisja z IPN i uznała, że napis kłóci się z ustawą o zakazie propagowania komunizmu...

Milowe, ale i pół- i ćwierćmilowe słupy (mila pruska wynosiła 7,53 km) stawiano przy drodze najliczniej na przełomie XVIII i XIX w. Miały one ułatwić kurierom orientację w terenie...

Autorka: Zuzanna Grabska

Most odbudowano w 1950 r. w przedwojennym kształcie, ale nie przywrócono stojących na nim wcześniej  figur: św. Jana Nepomucena i Chrystusa Ukrzyżowanego, które stały na pierwszym filarze od strony Kłodzka od 1722 r.

Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!