Ostatnio dodane artykuły z kategorii: koleje
Autorka: Anna Ochremiak

Giggijochbahn to kolejka gondolowa ze 134. wagonikami mieszczącymi po10 osób każdy. Jej zdolność przewozowa wynosi 4500 osób na godzinę. To światowy rekord. Otwarcie 26 listopada.

Od ponad wieku Petrzyn oraz tutejsze ogrody (Petřinské sady), jak również znajdujące się na wzgórzu budowle i inne atrakcje, są ulubionym miejscem wypoczynku prażan. Chętnie zaglądają tu również goście stolicy.

Kiedy kolejka leśna stała się nieopłacalna w eksploatacji, zaplanowano ją rozebrać. Usunięto wiele torów. W 1972 roku orawski odcinek kolejki został uznany za pamiątkę kultury. Przyczynili się do tego miłośnicy kolejek wąskotorowych.

Cota 2000 jest więc zimą centrum ośrodka narciarskiego, latem punktem wyjścia dla piechurów. Zimą działa tu spory – w porównaniu np. z Polskimi duży – ośrodek narciarski, który ma około 15 kilometrów tras (w całych górach Bucegi – ok. 40 km.).

Babele. Te skały znajdziemy na wielu pocztówkach, we wszystkich folderach, albumach, na okładkach map dotyczących gór Bucegi (Mun?ii Bucegi), w Karpatach Południowych, w Rumunii.

Autorka: Anna Ochremiak

Kolejka gondolowa – Goldbergbahn – jest osią Sportgastein, najwyżej położonej stacji narciarskiej w całej dolinie Gastein, a nawet w całym ogromnym kompleksie ośrodków Ski amadé. Sezon zaczyna się tu wcześnie, śnieg leży długo.

Autorka: Anna Ochremiak

By uatrakcyjnić pobyt w Smokowcu i zimową wycieczkę na Hrebienok od kilku lat powstaje tu szczególna atrakcja: Lodowa Katedra. To aranżacja lodowych rzeźb pod specjalnym, izolującym od zewnętrznego świata namiotem.

Autorka: Anna Kaciun

Wagoniki są przeszklone od góry do dołu co umożliwia obserwację i filmowanie całej panoramy Druskienik. Pomyślano też o niepełnosprawnych – jeden z wagoników jest przystosowany do przewozu osób na wózku.

Autorka: Anna Ochremiak

W latach 1901-09 budynek dworca rozbudowano i przebudowano w modnym stylu Art Noveau pod kierunkiem Josefa Fanty, jednego z najwybitniejszych czeskich architektów czasu secesji.

Stambuł ma tylko pięć linii metra, czyli niewiele w porównaniu z mniejszymi od niego miastami europejskimi. Ale stambulskie metro, a ściślej pierwsza kolejka podziemna Tünnel, powstała już w roku 1875, jako trzecie na świecie.

Wszystkie materiały zamieszczone na naszym portalu chronione są prawem autorskim. Możesz skopiować je na własny użytek.
Jeśli chcesz rozpowszechniać je dla zysku bez zgody redakcji i autora – szukaj adwokata!